Anderen over ‘Revalideren is leren’

‘In een inspirerend en helder betoog schetst Inge Vuijk fraaie aanknopingspunten voor de broodnodige transitie van de revalidatie in de nabije toekomst. Revalideren is leren is een rijk boek met informatiewaarde voor velen, van patiënt tot professional, beleids-makers en opleiders.’ – Prof. Dr. N. (Nico) L.U. van Meeteren – Executive Director Topsector Life Sciences and Health | Professor, UM-MUMC+ | Chair, EUNAAPA


‘Hoewel inderdaad veel voorbeelden geschreven zijn vanuit mensen met bijvoorbeeld een dwarslaesie, vind ik je benadering ‘wat kan ik nog wel?’ en ‘wat heb ik nodig om iets te kunnen?’, heel fijn. Het geeft me meer rust in mijn hoofd, waardoor ik ineens veel meer stappen vooruit blijk te kunnen. Een andere manier van denken, maar een stuk positiever en daardoor zinvoller. Dank daarvoor!’ – Ervaringsdeskundige met hersenletsel


‘Aldoende leren revalideren’ – door Paul Waayers

Boekrecensie
Supportmagazine
Jaargang 14 | Nr 6 | december 2015


‘Revalideren is leren. Inspiratie voor zorgprofessionals.’ – door Ineke van Aken, Landelijk Adviseur Calibris voor SterkLeerklimaat

Boekbespreking
Onderwijs en Gezondheidszorg – Kennisplatform voor opleiders in de zorg
Jaargang 39 | Nr. 4 | juni 2015
Boekbespreking Onderwijs en Gezondheidszorg


‘Als professional herken ik de manier van kijken erg. Het sluit aan bij ‘passend onderwijs’. In het onderwijs worden we nu ook steeds meer gevraagd te kijken naar wat mogelijk is. En wanneer je dat doet, geeft dat heel veel rust. In plaats van te kijken naar ‘verplicht haalbare doelen’, kijk je nu naar wat mogelijk is en wat nodig is om daar te komen. Tot nu heb ik dit vooral toegepast bij kinderen met ernstige gedrags- en leerproblemen. Komen schooljaar zal ik voor het eerst werken met een kind dat fysieke beperkingen heeft. Een mooie uitdaging. 
Helaas is deze manier van denken wel iets dat niet helemaal past bij onze prestatiegerichte maatschappij en nog lang niet door iedereen gebezigd wordt. Dat vraagt om veel dialoog met ouders, iets waar ik al langer mee bezig was. Een boek als dat van jou helpt daar zeker bij.’- Professional uit het onderwijs


Leren en veranderen met een portfolio of dagboek’ -door Anne Visser- Meily, Hoogleraar en Revalidatiearts UMCU
Column
Hersenletsel Magazine – Stichting Samenwerkende Hersenletsel Verenigingen (Stichting SHV)
Jaargang 2 | Nr 4 | Winter 2014
Column portfolio of dagboek


Revalideren is leren’ door Dr. Janneke Stolwijk, Revalidatiearts Meander MCNTR recensie
Boekrecensie
Nederlands Tijdschrift voor Revalidatiegeneeskunde – VRA (Ned. Ver. van Revalidatieartsen)
Jaargang 37 I Nr 1 I 2015
Volledige artikel

 


‘Revalideren is leren’ door Marja Baars150114 recensie zorg en ziekenhuiskrant Marja Baars
Boekrecensie
Zorg & Ziekenhuiskrant
Jaargang 9 I Nr 1 I 14 januari 2015
Volledige recensie (pg. 9)

 


‘Je kan pas leren, als je weet hoe mensen leren’ door Wim Derksen
Blog naar aanleiding van het boek ‘Revalideren is leren’
Blog Wim Derksen


‘Naar de revalidatieschool‘ door Adri Bolt1409 Revalidatie Magazine Adri Bolt
Interview Inge Vuijk
RM – Revalidatie Nederland
Jaargang 20 I Nr 3 I September 2014
Volledig Artikel